Garantie op producten

Je hebt recht op een goed product, dat je normaal binnen de gestelde garantietermijn moet kunnen gebruiken. ReplaceDirect garandeert dat onze geleverde producten doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten en dat ze geen gebreken hebben. ReplaceDirect verleent garantie op alle producten, waarbij de garantietermijnen uiteenlopen. Als het geleverde product defect raakt binnen de garantieperiode, kun je een beroep doen op de garantie. ReplaceDirect zal bij een - na inspectie geconstateerd – defect jouw product repareren of vervangen door een nieuw of andere product.

Heb je binnen de gestelde garantietermijn een probleem met een product van ReplaceDirect? Neem dan contact op met onze klantenservice, tel. 088 088 66 00 of info@replacedirect.nl. Wij zullen dan zorgen voor een adequate, snelle en correcte afhandeling van het probleem. 

Wat betreft de garantiebepaling zijn de rechten en vorderingen van toepassing die de wet aan de consument toekent. 

Krijg ik garantie na een reparatie?

Op elke reparatie die je bij ons uit laat voeren zit standaard zes maanden garantie.
Daarnaast krijg je ook garantie op het onderdeel zelf dat wij hebben vervangen in het apparaat. De garantietermijn die daarvoor geldt, vind je bij het betreffende onderdeel op de website.
 

Uitzonderingen en beperkingen

  1. De garantie is niet van toepassing als de mankementen geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik of gebruik voor andere dan normale (bedrijfs)doeleinden, van buiten komende oorzaken, zoals brand- of waterschade, of als de goederen door anderen dan ReplaceDirect zijn gewijzigd of worden onderhouden.
  2. Indien je een product naar ReplaceDirect op wilt sturen, vragen wij je hiervan eerst telefonisch (088 088 66 00) of via e-mail (info@replacedirect.nl) melding te doen. Pakketten zonder vermelding van klantgegevens en/of factuurnummer worden niet geaccepteerd.
  3. Je bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens transport naar ReplaceDirect. Dit kan niet worden verhaald op de transportverzekering van ReplaceDirect.
  4. De garantie geldt alleen voor de oorspronkelijke koper en is niet overdraagbaar bij doorverkopen van het product.
  5. Vermindering van de accucapaciteit door continu gebruik wordt niet gedekt door de garantie. Een batterij die na 12 maanden 75% van haar oorspronkelijke capaciteit bevat, wordt beschouwd als normaal en kan daarmee niet onder garantie worden vervangen.
  6. Garantie geldt niet wanneer het product onjuist is geïnstalleerd, verwaarloosd, te lang of fout opgeladen, onderhevig is geweest aan een niet door ReplaceDirect geautoriseerde reparatie of modificatie, gebruikt is in een apparaat waarvoor het niet is bedoeld of bij enige andere vorm van incorrect gebruik.
  7. Reparatie of vervanging van het product leidt niet tot hernieuwing of verlenging van de garantieperiode.
  8. Aanspraak op retour is uitgesloten bij software en inktcartridges waarbij de verzegeling is verbroken en/of waarbij de verpakking geopend is.
  9. ReplaceDirect biedt een levenslange productgarantie op haar merkspecifieke Yanec laptop adapters. Deze garantie geldt voor de levensduur van het product.
  10. Schade aan kabels, veroorzaakt door gebruiker, valt niet onder garantie.
 
Deze website maakt gebruik van cookies
Om het gebruiksgemak van onze website te vergroten, onze diensten persoonlijker en meer op maat te maken en het gebruik van de website te analyseren, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je hiermee akkoord - Lees meer.