Hoe stuur ik een product terug?

Retourprocedure 

Wil je een bestelling aan ons terugsturen? Doorloop dan onderstaande stappen:

 

Stap 1

Log in op jouw account om een retour aan te vragen, de inloggegevens heb je automatisch gekregen na afronding van je eerste bestelling. Als je al ingelogd bent, ga dan verder naar stap 2, als je nog niet ingelogd bent, klik dan eerst op onderstaande groene button: Inloggen
 

Stap 2

Klik wanneer je ingelogd bent op onderstaande button: Retour aanvragen
 

Stap 3

Klik op mijn bestellingen in het linkermenu van jouw accountpagina.
 
 

Stap 4

Klik op orderdetails van de retour te zenden order, zie onderstaand voorbeeld:

Retour orderdetails
 

Stap 5

Klik op retour aanmelden (zie onderstaand voorbeeld) en vul de juiste gegevens in.

Retour aanmelden
 

Stap 6

Je ontvangt een mail met alle belangrijke gegevens en instructies. Lees deze goed door, vul waar nodig in en stuur de mail mee met de retourzending.
 
 

Stap 7

Stuur jouw retour in een deugdelijke verpakking en altijd inclusief factuur of pakbon. Let op: De retourzending dient uiterlijk binnen 14 kalenderdagen daarna verzonden te zijn. Wij zullen jouw retourzending binnen vijf werkdagen afgehandeld hebben.
Wij raden je aan om bij het postkantoor of het verzendbedrijf een bewijs van afgifte te vragen waarop de barcode van de retourzending staat. Het antwoord nummer van ReplaceDirect is: Antwoordnummer 5015 5740 ZX, Beek en Donk - Nederland
 
 

Stap 8

Na fysieke ontvangst van jouw retour sturen we je per mail een ontvangstbevestiging.
 
 

Herroepingsformulier

Je kunt er ook voor kiezen om gebruik te maken van onderstaande herroepingsformulier als je af wilt zien van jouw bestelling. Zorg er dan voor dat je het ingevulde formulier en de retour te sturen producten binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling terug hebt gestuurd. Wanneer je het formulier verstuurt zonder de producten bij te voegen, dan dienen de producten uiterlijk 14 dagen na verzending van het formulier teruggestuurd te zijn.

Download hier het herroepingsformulier als PDF bestand.

Het herroepingsrecht geldt niet voor:

  • producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken (bijvoorbeeld in-ear-headsets).
  • aankopen die speciaal volgens de wensen van de klant zijn gemaakt, dit betreft maatwerk.
  • makkelijk kopieerbare producten, zoals games, dvd's en cd's, waarvan de verzegeling is verbroken.
  • vouchers, waarde- en tegoedbonnen
  • diensten die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 dagen en waarbij de klant heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.

  • Daarnaast mogen wij bij producten die beschadigd retour komen de waardevermindering verrekenen met het terug te storten bedrag. Hiervan is ook sprake als u garantiestickers heeft verwijderd.



    Wie betaald het terugsturen?

    Wij zullen altijd een defect product vervangen. Mocht blijken dat het product niet meer te leveren is, dan zoeken wij naar een alternatief of zullen wij het bedrag dat je hebt betaald terugstorten. Zolang je kiest voor een door ons geselecteerde manier van retourneren dan betalen wij de retour kosten. Deze staan verder uitgelegd in de e-mail met retour instructies. Kies je voor een andere methode dan zijn de retour kosten voor eigen rekening.



     

    Voorwaarden voor terugsturen

    • De ontvangen artikelen kun je binnen 30 dagen kosteloos terugsturen. De termijn gaat in op de dag dat de producten in ontvangst zijn genomen.
    • Meld jouw retour bij voorkeur altijd vooraf aan (binnen 30 dagen na ontvangst) dit kan bijvoorbeeld via je account op onze website of via de groene knop bovenaan deze pagina (zie retourprocedure hierboven)
    • Verpak de product(en) zorgvuldig en stevig om transportschade te voorkomen.
    • Sluit voor een snelle afhandeling van de retour altijd een aankoopbewijs (bijvoorbeeld: kopie rekening of de pakbon) en eventueel een verklaring van de retour.
    • Je krijgt terugzend-instructies van ons. Als binnen 14 kalenderdagen daarna jouw retourzending niet verzonden is, kunnen wij je geld niet terugstorten.
    • Terug te sturen producten die binnen de tevredenheidsgarantie vallen moet je - als dit enigszins mogelijk is - weer in de originele verpakking plaatsen. Zo'n product mag ook niet beschadigd of gebruikt zijn.
    • Wanneer je af ziet van je bestelling, en het product is gebruikt of beschadigd, dan wordt de waardevermindering aan jou doorberekend.


    Wie betaalt het terugsturen?

    • Wij zullen altijd een defect product vervangen. Mocht blijken dat het product niet meer te leveren is, dan zoeken wij naar een alternatief of zullen wij het bedrag dat je hebt betaald terugstorten.
    • Zolang je kiest voor een door ons geselecteerde manier van retourneren dan betalen wij de retour kosten. Deze staan verder uitgelegd in de e-mail met retour instructies. Kies je voor een andere methode dan zijn de retour kosten voor eigen rekening.

    Terugbetalingstermijn

    Heb je het product dat je terugstuurt betaald via een overschrijving? Dan zullen wij het aankoopbedrag binnen enkele dagen aan jou terugbetalen. De termijn die hiervoor staat is zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping.

    Wil je een ander product bestellen met een andere prijs, dan moet je eerst het foute product terugsturen naar ons. Omruil voor een product met hogere prijs wordt niet gedaan. Wel met dezelfde of lagere prijs. Dan wordt het resterende bedrag terugbetaald.

    Heb je een nieuw product met een lagere prijs? Dan storten wij het te veel betaalde bedrag terug binnen dezelfde periode als hierboven vermeld.

    Let op: Wanneer wij een vervangingsorder doen, krijg je van ons eerst een nieuwe factuur toegezonden. Deze factuur is enkel voor administratieve doeleinden bedoeld. Kort daarna ontvang je van ons een creditfactuur. Deze twee vallen dan uiteindelijk tegen elkaar weg. Echter, als het retour product niet teruggestuurd wordt of niet ontvangen is bij ons, moeten wij aan jou vragen dit nieuwe factuur toch te betalen. Als wij het product niet hebben ontvangen, raden wij je aan om een verzendbewijs (of akte van afgifte) naar ons toe te sturen. Dat bewijs zorgt ervoor dat het retour product toch verwerkt kan worden.

Deze website maakt gebruik van cookies
Om het gebruiksgemak van onze website te vergroten, onze diensten persoonlijker en meer op maat te maken en het gebruik van de website te analyseren, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je hiermee akkoord - Lees meer.