Verzending en bezorgmoment

Om het overzichtelijk te houden tref je hieronder in een schema de bezorgmomenten. Mocht er iets niet duidelijk zijn kijk dan op PostNL of neem contact op met onze klantenservice.

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Pakket verzonden? Je kunt nu met je postcode en huisnummer, tot drie dagen vooruit, bekijken hoe laat je de chauffeur voor pakketbezorging kunt verwachten. Standaard biedt PostNL de bezorging als volgt aan:

Besteld 1e bezorging 2e bezorging
Maandag voor 23:00u Dinsdag 09:00 - 17:00u Woensdag 09:00 - 18:00u
Dinsdag voor 23:00u Woensdag 09:00 - 17:00u Donderdag 09:00 - 18:00u
Woensdag voor 23:00u Donderdag 09:00 - 17:00u Vrijdag 09:00 - 18:00u
Donderdag voor 23:00u Vrijdag 09:00 - 17:00u Zaterdag 09:00 - 15:00u*
Vrijdag voor 23:00u Zaterdag 09:00 - 15:00u* Maandag 09:00 - 18:00u
Zaterdag Maandag 09:00 - 17:00u Dinsdag 09:00 - 18:00u
Zondag voor 17:00u Maandag 09:00 - 17:00u Dinsdag 09:00 - 18:00u

* rembourszendingen worden bij vergeefse aanbieding op vrijdag nu ook op zaterdag bezorgd.

Feestdagen

Op onderstaande feestdagen is ons magazijn gesloten. Wanneer je bestelt op deze data wordt het pakket de eerstvolgende dag verzonden.

donderdag 29 mei (hemelvaart)
zondag 08 juni (pinksteren)
maandag 09 juni (pinksteren)

Ben je niet thuis?

Je kunt met je postcode en huisnummer, tot drie dagen vooruit, bekijken hoe laat je de pakketbezorger kunt verwachten. Wanneer PostNL een pakket niet kan afleveren bieden ze het standaard aan bij de buren. Als de pakketbezorging nog niet lukt, dan ontvang je een bericht van de bezorger. Op dit bericht staat een 'niet-thuis-code'. Met deze code kun je op de website https://mijnpakket.postnl.nl/inbox een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijdvak en locatie dat beter uitkomt.

Pakket afhalen

Indien jij en je buren bij de tweede aanbieding niet thuis zijn en je het pakket niet hebben kunnen ontvangen, dan kun je met het bericht van de bezorger de zending ophalen op één van de PostNL Postkantoren. Hiervoor heb je drie weken de tijd. Daarna gaat de zending retour naar de afzender. Vergeet bij het ophalen je legitimatie niet mee te nemen.

Geen bezorging bij de buren?

Wil je liever geen bezorging bij de buren, dan kun je de afzender vragen om 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval biedt PostNL het pakket alleen bij jou aan. Pakketten onder rembours, of met verhoogde aansprakelijkheid worden uiteraard niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij je aangeboden. Ben je bij een tweede poging ook niet thuis, dan kun je met het bericht van de bezorger de zending ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.

Legitimatiebewijs

Vergeet bij het ophalen van het pakketje je legitmatiebewijs niet mee te nemen.

Vóór 23.00 uur besteld, morgen in huis

ReplaceDirect biedt je één van de beste bezorgservices op internet. Bestel je op werkdagen voor 23.00 uur en is betaald met creditkaart of iDEAL, dan heb je de bestelling de volgende werkdag in huis. Morgen niet thuis? Kies dan gerust een andere dag.

Gratis verzending bij bestelling boven de 30 euro

Bij bestellingen boven de 30 euro betaal je geen verzendkosten. Onder de 30 euro betaal je 3,95 euro aan verzendkosten

Je betaalt geen betaalkosten wanneer je betaalt via iDEAL, Creditcard, PayPal, bankoverschrijving of op rekening. Voor een betaling via Acceptgiro of Rembours brengen wij 2,95 en 9,50 euro kosten in rekening (bovenop eventuele verzendkosten).

Om het gebruiksgemak van onze website te vergroten, onze diensten persoonlijker en meer op maat te maken en het gebruik van de website te analyseren, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je hiermee akkoord - Lees meer.