Garantie & Retourneren

Inktcartridges en toners zijn vacuüm verpakt en in veel gevallen verzegeld om de kwaliteit en houdbaarheid te garanderen. Na opening zijn de producten slechts beperkt houdbaar en daardoor onverkoopbaar. Er kan geen beroep gedaan worden op de garantie in geval van:

1) Niet of niet volledig hebben voldaan aan de betalingsverplichting van het product door de koper.
2) Normale (gebruiks)slijtage van het product.
3) Onoordeelkundig gebruik en/ of het niet in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.
4) Aan het product door de koper aangebrachte wijzigingen.
5) Beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid.
6) In opdracht van de koper vervaardigde cartridges en toners.

Kijk daarom altijd goed voordat je de verpakking opent of je het juiste product besteld hebt. Mocht het toch zo zijn dat je het verkeerde product hebt ontvangen, ga dan als volgt te werk:

Een verkeerd artikel besteld:

Het kan altijd zo zijn dat je een verkeerd artikel hebt besteld via onze website. Is dit het geval kijk dan bij de retourprocedure naar de te nemen stappen.

Een verkeerd artikel ontvangen of de zending is niet compleet:

Natuurlijk kan het ook zo zijn dat een bestelling niet compleet is of dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Ons advies is daarom om altijd na ontvangst te controleren of een zending compleet en in orde is. Neem in het geval van een incomplete zending direct contact op met onze klantenservice. Wij proberen je dan zo snel en goed mogelijk te helpen.

Een defect artikel ontvangen:

Het kan helaas voorkomen dat een besteld product defect is bij ontvangst. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag. Lees voordat je contact opneemt de volgende controlepunten even door.

1) Heb je alle beveiligingen (beschermkapje of beschermpapier, strip in cartridge, etc.) van de cartridge verwijderd?

2) Na het plaatsen van de cartridge kan het zijn dat de printer deze gaat uitlijnen. Ons advies is om dit altijd uit te voeren. In sommige gevallen vraagt dit om een aantal handelingen zoals een uitlijnpagina inscannen. Volg in dit geval de handleiding van je printer.

3) Mijn printer geeft de melding: cartridge leeg. Je hoeft je in dit geval geen zorgen te maken, je hebt immers een volle cartridge aangeschaft en kunt de melding negeren. Het gaat in dit geval om een hervulde (originele) cartridge, waarvan de beveiliging in de chip aangeeft dat de cartridges al eens (bijna) leeg is geprint. In dit geval is ons advies om de statusmonitor (zie handleiding printer) uit te zetten binnen de software van je printer zodat je geen last meer hebt van deze melding en gewoon zorgeloos kunt printen.

4) De cartridge werkt niet naar behoren en geeft slechte prints. In dit geval raden wij je aan om de cartridge te reinigen met het cleaning programma van je printer. Levert dit onvoldoende resultaat op, dan kun je het koperkleurige gedeelte van de cartridge reinigen met een vochtig doekje.

Mocht het artikel na alle controlepunten toch niet naar behoren functioneren, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Wij zullen je in dit geval altijd een passende oplossing voorstellen.

Praktijkvoorbeelden

Wat is verstandig en wat kun je maar beter niet doen? Hieronder tref je twee praktijkvoorbeelden aan die voor een stukje helderheid zullen zorgen wat betreft de garantie en het retourneren van printersupplies.

Wat kan wel?

Op de verpakking staat altijd een uniek nummer en voor welke printer het artikel geschikt is. Je hoeft het product niet uit te pakken om te kijken of je het juiste product hebt. Het nummer van het artikel kun je controleren op het oude (lege) artikel, via de zoekfunctie op onze website, via onze klantenservice of in de handleiding van je printer. Genoeg opties dus om de juistheid van een artikel te controleren en te voorkomen dat je de verpakking van een onjuist artikel opent. Een verkeerd besteld artikel in een gesloten verpakking valt wel gewoon onder het retourrecht dus voer bovenstaande tips altijd uit voordat je de producten uit de verpakking neemt en installeert in je printer.

Wat kan niet?

Je bestelt een artikel voor je printer, je pakt het uit zonder te controleren op juistheid en het product blijkt niet te passen in de printer. Dat kan gebeuren, maar helaas vervalt hiermee het recht op retour van het artikel omdat de verpakking al is geopend.

Heb je vragen over het retourneren van producten? Kijk dan bij retourprocedure of neem contact op met de klantenservice.
We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken. - Privacy- & Cookiestatement en instellingen