iPhone 5, boven verwachting?

12 september, de dag dat Apple “iets” bekend zou maken. Door de vele leaks van voornamelijk Chinese toeleveranciers van Apple wisten we het eigenlijk al; de iPhone 5. De nieuwe iPhone is sneller, dunner en heeft een groter scherm. Ook is er, door concessies te doen op de luidspreker en de connecter, de iPhone lichter geworden. Welke innovaties zijn wel uitgekomen en welke niet?

De iPhone is een geliefde telefoon van velen, vanwege het gebruiksgemak en design van het Californische bedrijf. Maar is er nog innovatie mogelijk? De presentatie viel dan ook enigszins tegen. Laten we beginnen met de verbeteringen die wel zijn uitgekomen. De nieuwe iPhone speelt in op de grotere schermen van bijvoorbeeld Android toestellen met een 4 inch scherm en een resolutie van maar liefst 1136 bij 640 pixels. De batterijduur is ook langer, nu kun je 8 uur browsen in plaats van de 6 uur van de iPhone4S. Hij is iets dunner, maar dit is echt milimeterwerk, en iets lichter. De camera heeft 10 megapixels en is HD ready, ideaal dus om filmpjes mee te maken of te video chatten. Daarom is er ook een mogelijkheid om op het snelle 4G netwerk te werken, alleen is dit slechts in enkele landen beschikbaar.

Een leuk nieuwtje is ook de verbeteringen in de iTunes store. Deze wordt overzichtelijker en krijgt een redesign dat medio oktober uitkomt. Tenslotte is ook de nieuwe iPod geïntroduceerd. Het handige muziekspelertje krijgt een 4 inch scherm en een kleinere conncetor. Ook is er een snellere processor (A5) toegevoegd.

Wat waren de geruchten die het uiteindelijk niet hebben gehaald? Een van de geruchten was dat de iPhone net zoals de onlangs gepresenteerde Nokia Lumia draadloos kon worden opgeladen dit is echter niet het geval. Wel is de connector kleiner geworden.

Helaas is een vervangbare batterij nog steeds niet mogelijk. ReplaceDirect biedt een reparatieservice om deze te vervangen.

De iPhone is in slechts twee uitvoeringen mogelijk; zwart en wit en heeft geen betere bescherming tegen vocht of ruwe oppervlakken. Daarvoor bieden wij diverse hoesjes en hebben zelfs een hoesje dat beschermt tegen water.

Ook klachten over het scherm zijn niet meegenomen in de nieuwe iPhone. Zo is het lastig om m te gebruiken in de zon of met handschoenen aan. Daarvoor hebben we speciale handschoenen in ons assortiment. Wil je makkelijker kunnen tikken en het scherm niet vies maken? Dan hebben we diverse Stylus pennen in ons assortiment.

Al met al zal Apple haar uiterste best moeten doen om de concurrentie, met name de Android toestellen van Samsung bij te blijven. De iPhone is verkrijgbaar in diverse winkels in Nederland. Klik hier voor ons uitgebreide assortiment in iPhone (5) accessoires.