Polonaise funest voor mobieltje

Door: P. Penninx (ReplaceDirect)

Gemert, 8 februari – ReplaceDirect , onderdelen en accessoires leverancier voor mobiele apparaten, verwacht tijdens carnaval een top drukte wat betreft defecte toestellen. Omdat het bedrijf gevestigd is in het zuiden van het land zijn de gevolgen van carnaval goed merkbaar.

mobieltje defect tijdens carnaval

Het van oorsprong katholieke feest is inmiddels uitgegroeid tot een vijf daags evenement waar vrijwel heel zuid Nederland van kan genieten. Door de drukte, de jolige sfeer en op zijn tijd een biertje worden mobiele telefoons steeds vaker de dupe van het feest. Het zijn met name deze drie factoren die een grote rol spelen bij de toename in aanmeldingen van defecte toestellen.

Waar de meeste bedrijven in Brabant tijdens carnaval op halve kracht werken draaien ze bij ReplaceDirect juist overuren. “Als je vervangende producten voor mobiele apparatuur verkoopt en repareert dan heb je het nu eenmaal druk tijdens deze periode”, vertelt Jorick de Kruif (Accountmanager Repair & Services).

Beter voorkomen dan genezen

Volgens het bedrijf kun je beter voorkomen dan genezen. Het zijn vooral de beeldschermen die beschadigd raken. Het advies is dan ook om een stevige beschermhoes te kopen voor de smartphone. Voor een klein bedrag heb je al een redelijk stevige case, dat is nog altijd stukken goedkoper dan de telefoon te laten repareren. Misschien is het nog wel beter om het mobieltje links te laten liggen en de komende dagen gewoon van het feest te genieten.