

Retouren
Retouren
Heb je een product ontvangen dat niet naar wens is of defect blijkt te zijn? Geen zorgen, bij ons kun je eenvoudig producten retourneren of omruilen. Volg de onderstaande stappen:
- Meld je retour aan
Neem binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons op via bovenstaand retourformulier om je retourzending aan te melden. Na het melden van je retour heb je nog eens 14 dagen om je retour te verzenden. - Verpak het product zorgvuldig
Zorg ervoor dat het product in de originele staat verpakt wordt, inclusief alle accessoires en documentatie. Probeer het product, als dit mogelijk is, in de originele verpakking te plaatsen. Wanneer je het product niet in de originele verpakking terugstuurt kunnen wij waardevermindering toepassen. - Stuur het product terug
Zodra je retour is aangemeld, ontvang je van ons retour-instructies. Hiermee kun je het pakket kosteloos naar ons terug te sturen via het aangegeven verzendbedrijf. Verzend je het pakket via een ander verzendbedrijf? Dan betaal je zelf de verzendkosten. - Verwerking van je retour
Zodra wij het product in goede orde hebben ontvangen, verwerken we je retour binnen 14 dagen. Het aankoopbedrag wordt dan zo snel mogelijk teruggestort op je oorspronkelijke betaalmethode.
Heb je na het lezen van de instructie nog steeds vragen? Lees hieronder onze volledige retourvoorwaarden of neem contact op met de klantenservice.
Retour aanmelden
Klaar om je product terug te sturen? Klik op de knop hieronder om je retour snel en eenvoudig aan te melden. We begeleiden je door alle stappen!
Retourvoorwaarden Consument
1. Wij vragen je vriendelijk je retour altijd vooraf aan te melden.
Dit kan via het formulier op onze website of via het fysieke herroepingsformulier hieronder.
2. Herroepingsrecht of tevredenheidsgarantie
Bij ons is de tevredenheidsgarantie 30 dagen vanaf het moment dat je je bestelling hebt ontvangen. In deze periode kun je ook je retouraanvraag indienen. Zodra je dat hebt gedaan, heb je nog eens 14 dagen om het product volgens instructie gratis aan ons op te sturen.
Het herroepings- of retourrecht geldt niet voor:
- Aankopen die speciaal volgens de wensen van de klant zijn gemaakt en/of besteld, dit betreft maatwerk.
- Diensten die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd en waarbij in de overeenkomst is afgesproken dat de producten uitsluitend in geval van een gebrek en/of defect geretourneerd mag worden.
Terug te sturen producten die binnen de 30 dagen tevredenheidsgarantie vallen dien je - als dit enigszins mogelijk is - weer in de originele verpakking te plaatsen. Indien de originele verpakking niet meer aanwezig of beschadigd is en het product niet meer als nieuw verkocht kan worden, kan waardevermindering worden toegepast.
3. Garantietermijn
Naast de tevredenheidsgarantie heb je natuurlijk ook de mogelijkheid om een defect product te retourneren en een vervangend artikel te ontvangen. Hiervoor geldt de garantietermijn, die je kan vinden op je factuur.
Wij zullen een defect product ten allen tijde proberen te vervangen. Mocht blijken dat het product niet meer te leveren is, dan zoeken wij naar een alternatief of wordt het betaalde bedrag teruggestort op je rekening.
Uitzonderingen en beperkingen garantie:
- De garantie is niet van toepassing als de mankementen geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik of gebruik voor andere dan normale (bedrijfs)doeleinden, van buiten komende oorzaken, zoals brand- of waterschade, of als de goederen door anderen dan ReplaceDirect zijn gewijzigd of worden onderhouden.
- Je bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens transport naar ReplaceDirect. Dit kan niet worden verhaald op de transportverzekering van ReplaceDirect.
- De garantie geldt alleen voor de oorspronkelijke koper en is niet overdraagbaar bij doorverkopen van het product.
- Vermindering van de accucapaciteit door continu gebruik wordt niet gedekt door de garantie. Een batterij die na 12 maanden 75% van haar oorspronkelijke capaciteit bevat, wordt beschouwd als normaal en kan daarmee niet onder garantie worden vervangen.
- Garantie geldt niet wanneer het product onjuist is geïnstalleerd, verwaarloosd, te lang of fout is opgeladen, onderhevig is geweest aan een niet door ReplaceDirect geautoriseerde reparatie of modificatie, gebruikt is in een apparaat waarvoor het niet is bedoeld of bij enige andere vorm van incorrect gebruik.
- Reparatie of vervanging van het product leidt niet tot hernieuwing of verlenging van de garantieperiode.
- Schade aan kabels, veroorzaakt door gebruiker, valt niet onder garantie.
4. Retourinstructies
Zodra de aanvraag is goedgekeurd, ontvang je van ons een mail met retourinstructies. Hierin staat vermeld hoe je het artikel kosteloos kunt retourneren. Graag zouden wij je willen vragen deze mail uit te printen en bij het pakket te voegen.
Verpak de product(en) zorgvuldig en stevig om transportschade te voorkomen.
5. Schade en Manco’s
Neem bij bezorging geen beschadigde pakketten aan. Wij hechten veel waarde aan een betrouwbare levering. Meld eventuele transportschade van een artikel zo snel mogelijk, graag (uiterlijk) binnen 5 werkdagen, aan onze klantenservice dan zorgen wij voor een gepaste oplossing.
6. Waardevermindering
Kun je het ontvangen product alleen gedeeltelijk, beschadigd of niet terugsturen? Dan zullen we de waardevermindering verrekenen. Dit geldt niet wanneer de waardevermindering alleen te wijten is aan het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel kan. Je kunt het risico op waardevermindering verminderen als je het product niet in gebruik neemt en niets doet dat de waarde van het product beïnvloedt. Indien de originele verpakking dermate beschadigd is dat deze niet meer als nieuw verkocht kan worden, kan ook een waardevermindering in rekening worden gebracht.
Voor geopende producten die na openen niet meer verkoopbaar zijn, geldt dat wij de waardevermindering van de goederen in rekening brengen. Het gaat hierbij om de waardevermindering die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%. Het gaat dan om producten zoals batterijen in blisterverpakking, vloeistoffen en reinigingsmiddelen.
7. Wie betaalt het terugsturen?
Zolang je kiest voor een door ons geselecteerde manier van retourneren dan betalen wij de retour kosten. Deze staan verder uitgelegd in de e-mail met retour instructies. Kies je voor een andere methode dan zijn de retour kosten voor eigen rekening.
8. Terugbetalingstermijn
Heb je het product dat je terugstuurt betaald via een overschrijving? Dan zullen wij het aankoopbedrag binnen enkele dagen terugbetalen. De termijn die staat voor de terugbetaling bij gebruik van het herroepingsrecht is uiterlijk 14 dagen na herroeping. Heb je na 14 dagen nog geen terugbetaling ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Wij betalen alle gemaakte kosten (aankoopbedrag, standaard verzendkosten voor de heenzending etc.) terug. Indien je slechts een deel van de bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht.
Let op: Wanneer wij een vervangingsorder sturen, krijg je van ons eerst een nieuwe factuur toegezonden. Deze factuur is enkel voor administratieve doeleinden bedoeld. Kort daarna ontvang je van ons een creditfactuur. Deze twee worden met elkaar verrekend. Echter, als het te retourneren product niet teruggestuurd wordt of niet ontvangen is door ons, dan zijn wij genoodzaakt je te vragen deze nieuwe factuur toch te voldoen. Als wij het product niet hebben ontvangen, raden wij je aan om een verzendbewijs (of akte van afgifte) naar ons toe te sturen. Dat bewijs zorgt ervoor dat de retour toch verwerkt kan worden.
9. Herroepingsformulier
Je kunt er ook voor kiezen om gebruik te maken van onderstaande herroepingsformulier als je af wilt zien van jouw bestelling. Zorg er dan voor dat je het ingevulde formulier en de retour te sturen producten binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling terug hebt gestuurd. Wanneer je het formulier verstuurt zonder de producten bij te voegen, dan dienen de producten uiterlijk 14 dagen na verzending van het formulier teruggestuurd te zijn.
Retourvoorwaarden Zakelijk
Versie 1.0 – Juni 2023
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Dag: kalenderdag
- Klant: natuurlijke of rechtspersoon handelend in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf en met ReplaceDirect.nl een overeenkomst aangaat met ReplaceDirect.nl en/of zich geregistreerd heeft op de Website.
- ReplaceDirect.nl: MyMicro Group B.V. gevestigd aan de De Voorde 17 -19, 5807 EZ te Oostrum geregistreerd in het handelsregister KvK onder nummer 56595581, handelend onder de naam ReplaceDirect.nl.
- Overeenkomst: iedere afspraak of overeenkomst tussen ReplaceDirect.nl en Klant, waarvan de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.
- Schriftelijk: Onder “schriftelijk" wordt in deze algemene voorwaarden naast per brief ook communicatie per e-mail en fax verstaan, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van de e-mail voldoende vaststaat.
- Website: De website van ReplaceDirect.nl, te raadplegen via www.ReplaceDirect.nl.com en alle bijbehorende sub domeinen.
- Algemene Voorwaarden: De onderhavige Algemene Voorwaarden.
Artikel 2. Toepasselijkheid
- Op alle aanbiedingen, Overeenkomsten en leveringen van ReplaceDirect.nl zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
- De algemene voorwaarden zijn geregistreerd in het handelsregister van de KvK en zijn tevens te vinden op onze website.
- Indien Klant in zijn reclamatie of mededeling inhoudende bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in de RMA voorwaarden dan worden door ReplaceDirect.nl uitdrukkelijk van de hand gewezen.
- Voor zover deze voorwaarden ook zijn opgemaakt in een andere taal dan de Nederlandse, is de Nederlandse tekst bij verschillen steeds beslissend.
- In geval van tegenstrijdigheid tussen enige bepaling in deze RMA Voorwaarden en de Algemene Voorwaarden zullen laatstgenoemde prevaleren. Een dergelijke tegenstrijdigheid laat de gelding van de overige bepalingen in deze RMA Voorwaarden onverlet.
- Alle in deze RMA Voorwaarden genoemde tarieven en condities zijn exclusief BTW.
Artikel 3. RMA regeling ReplaceDirect.nl tevredenheidsgarantie
De ReplaceDirect.nl tevredenheidsgarantie is doorgaans 30 dagen vanaf van aflevering (factuurdatum).
Voor acceptatie en verwerking van de retour verlangen wij dat de Klant een RMA aanvraag indient zoals beschreven in artikel 6, lid 1. De ReplaceDirect.nl tevredenheidsgarantie is enkel bedoeld voor producten zonder gebreken, waarbij voor defecte producten de RMA regeling gevolgd moet worden zoals beschreven in Artikel 4.
Voor de ReplaceDirect.nl tevredenheidsgarantie geldt tevens dat aanvragen uitsluitend worden geaccepteerd als de producten compleet, inclusief alle accessoires, en in de originele verpakking (onbeschadigd, onbeschreven en zonder stickers) worden geretourneerd. Indien aan deze voorwaarden is voldaan zal ReplaceDirect.nl overgaan tot verrekening van het aankoopbedrag, c.q. het gefactureerde bedrag op verzoek crediteren.
Indien niet conform deze voorwaarde wordt geretourneerd zal ReplaceDirect.nl de RMA in beginsel afwijzen, en voorstellen het product op kosten van de Klant retour te sturen, hetzij het product tegen kosten door ReplaceDirect.nl op milieubewuste wijze af voeren. Deze kosten staan benoemd in Artikel 7.
Daarnaast biedt ReplaceDirect.nl de mogelijkheid de RMA alsnog goed te keuren echter onder voorbehoud van een waardevermindering tot wel 100% van de aanschafwaarde afhankelijk van de conditie van het product en/of verpakking, zulks uitsluitend ter beoordeling van ReplaceDirect.nl.
Artikel 4. RMA regeling bij defecte producten
De garantie termijn gaat in op het moment van aflevering (factuurdatum). Voor garantie op defecte producten geldt dat aanvragen uitsluitend worden geaccepteerd als de producten compleet, inclusief alle accessoires worden geretourneerd. Indien blijkt dat het product aangekocht binnen 30 dagen na aflevering inderdaad een defect vertoont, behoud ReplaceDirect.nl zich de keuze om het defecte product te vervangen, hetzij de aanschafprijs te crediteren, hetzij in onderling overleg met de Klant een korting te verlenen op een bestaande of nieuwe order.
Is het defect ontstaan en aangemeld na een periode van 30 dagen na de factuurdatum, dan behoud ReplaceDirect.nl zich de additionele keuze om het product gedegen te laten herstellen. Desgewenst, indien aangeboden, en mits voorradig bij ReplaceDirect.nl, kan de klant instemmen met vervanging van het defecte product door een product van gelijk type, gelijkwaardige leeftijd (of jonger) en gelijkwaardige kwaliteit of toestand (of beter), maar ziet de Klant daarmee af van reparatie en eigendom van de aangemelde accu.
Defecten veroorzaakt door software of configuratie problemen vallen nimmer onder enige garantie.
Indien bij controle blijkt dat het product niet het aangegeven defect bevat of elke ander defect waardoor het apparaat niet de functie kan vervullen waarvoor het bedoeld is, zal ReplaceDirect.nl de RMA afwijzen, onderzoekskosten in rekening brengen en de Klant vervolgens de keuze bieden het product op kosten van de Klant retour te laten sturen, hetzij het product tegen kosten door ReplaceDirect.nl op milieubewuste wijze af voeren. De hoogte van bovenstaande kosten staan benoemd in Artikel 7.
Artikel 5. RMA-regeling bij manco en schade bij levering
Onverhoopte manco’s of schade bij levering dienen te allen tijde via onze website, telefonisch of per mail bij ons gemeld te worden binnen 3 werkdagen na ontvangst. REPLACEDIRECT.NL behoudt zich het recht voor om het nodige onderzoek te doen alvorens zij akkoord gaan met deze conclusie en zal zelf zorgdragen voor de RMA aanvraag en/of eventuele vervangingsorder (mits anders overeengekomen).
Artikel 6. RMA procedure algemeen
Retournering van producten door afnemer geschiedt alleen met inachtneming van onderstaande voorwaarden.
- Voor het retourneren van defecte goederen of goederen binnen de ReplaceDirect.nl tevredenheidsgarantie dient altijd een RMA nummer te worden aangevraagd. De afnemer dient hiervoor het RMA aanvraagformulier volledig ingevuld te versturen naar de ReplaceDirect.nl RMA afdeling, zoals vermeld op de ReplaceDirect.nl website. Het aanvraagformulier is tevens te vinden op de ReplaceDirect.nl website. Er kan alleen een RMA worden aangevraagd voor producten waarop garantie nog op van toepassing is.
- Onvolledig of onduidelijk ingevulde formulieren zullen niet in behandeling worden genomen. Producten kunnen pas worden opgestuurd na toekenning van een RMA nummer door ReplaceDirect.nl. Het RMA nummer dient duidelijk zichtbaar aan de buitenkant van een stevige omdoos (niet op de productverpakking zelf!) te worden aangebracht. Aan de garantieafhandeling, vermeld op het RMA formulier, kunnen geen rechten worden ontleend. Het bestaan en de omvang van de mogelijk geldende garantie wordt zo spoedig mogelijk vastgesteld na ontvangst van het defecte product door ReplaceDirect.nl. Het transportrisico van geretourneerde producten is voor de afnemer, die te allen tijde moet zorgdragen voor de juiste verpakkingswijze, verpakkingssoort en eventuele wettelijk vereiste labels en/of herkenningskenmerken.
- Retourzendingen zonder aanmelding via ons portaal/RMA formulier of retourzending van niet goedgekeurde RMA aanmeldingen worden onmiddellijk door ReplaceDirect.nl afgewezen , waarna ReplaceDirect.nl zal voorstellen het product op kosten van de Klant retour te sturen, hetzij het product tegen kosten door ReplaceDirect.nl op milieubewuste wijze af voeren. Deze kosten staan benoemd in Artikel 7.
- Na autorisatie door ReplaceDirect.nl conform de bovenstaande bepalingen, dienen de producten uiterlijk binnen 30 dagen retour worden gestuurd naar:
REPLACEDIRECT.NL
Afdeling RMA
De Voorde 17 -19
5807 EZ Oostrum
Nederland - Indien er na ontvangst van de producten onduidelijkheden zijn, hetzij door afwijking van het geleverde product en het in de RMA aangemelde product, hetzij door levering meerdere items waarbij klacht of RMA nummer niet te koppelen zijn aan de producten, zal ReplaceDirect.nl trachten de ontbrekende informatie van de klant te achterhalen en de RMA parkeren in afwachting van de reactie van de klant. Mocht echter binnen 14 dagen na verzoek de benodigde informatie onvoldoende zijn verstrekt dan behoudt ReplaceDirect.nl zich het recht om de RMA af te wijzen en direct over te gaan tot het terug sturen van de producten naar de klant waarbij de kosten, zoals beschreven in Artikel 7, in rekening gebracht zullen worden.
- Speciaal op verzoek van de klant bestelde producten, producten waarbij de klant wijzigingen heeft aangebracht, en producten die zijn blijvend voorzien van accessoires of onderdelen die niet standaard daarbij horen, kunnen nooit worden geretourneerd.
- (Val)schades, waterschade, schade door verkeerd gebruik en normaal te verwachten gebruiksschade zijn uitgesloten van garantie echter kunnen, enkel in overleg met ReplaceDirect.nl en enkel voor specifieke producten, worden aangeboden als RMA waarbij additionele reparatiekosten van toepassing zullen zijn en in rekening voor de klant worden gebracht. Voor schade opgelopen tijdens het transport naar de klant gelden voorwaarden zoals beschreven in Artikel 5.
Artikel 7. Kosten
Bij afwijzing van een RMA op gronden van: een niet vooraf aangemelde retour, hetzij een aangeboden RMA buiten tevredenheidsgarantie, hetzij een aanmelding als defect waarbij het product geen defect bevat, zoals beschreven door de klant of elke ander defect waardoor het apparaat niet langer als functioneel is te beschouwen, zullen er naast mogelijke onderzoekskosten en afhankelijk van de gemaakte keuze door de klant, additionele kosten in rekening gebracht worden zoals hieronder vermeld. De hoogte van deze kosten worden bij aanvang en in het midden van een kalenderjaar herzien en naar beoordeling door ReplaceDirect.nl gewijzigd.
Onderzoekskosten: € 15,50
Herstelkosten (selectieve producten): Op aanvraag/kostenopgaaf
Retoursturen naar klant: € 5,75
Afvoeren laten voeren: €0,00