

Veelgestelde vragen
Hoe kunnen we je helpen?
Heb je vragen over een product of bestelling?
Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op.
Algemeen
Hoe kan ik betalen?
Je kunt bij ReplaceDirect.nl een keuze maken uit een breed scala aan betaalmethoden.
iDeal
Je rekent je aankoop meteen af en je betaalt veilig in je vertrouwde internetbetaalomgeving.
Creditcard
Snel en veilig betalen met de Mastercard of Visa creditcard via een streng beveiligde SSL verbinding. Let op: Er zal een 3-D Secure Check worden uitgevoerd ter identiteitsbevestiging.
PayPal
Betalen met PayPal vindt plaats in een beveiligde online omgeving,
vanaf de eigen bankrekening, de creditcard, of via het saldo van de
Paypal rekening.
Bankoverschrijving
Bij een bankoverschrijving maak je eerst het orderbedrag zelf over op
de aangegeven rekening van onze betalingsprovider Adyen. Dit kan het
eenvoudigst met internetbankieren van je bank. Let wel, wanneer je van
deze betaalmethode gebruik maakt, kunnen wij de bestelling niet binnen
24 uur bezorgen. Dit heeft te maken met vertragingen die in de betaling
plaatsvinden.
Pay by mail
Vooruitbetalen via mail. Bestel en ontvang een e-mail met de
orderbevestiging en betaallink. Je keert daarna eenvoudig terug in onze beveiligde betaalomgeving en betaalt vooruit via iDeal, PayPal,
creditcard of bankoverschrijving. Op werkdagen voor 23:00u betaald? Dan ontvang je de eerstvolgende dag jouw bestelling.
Kan ik op rekening betalen?
Ja, dat kan. ReplaceDirect verleent alleen krediet aan rechtspersonen (bedrijven en instellingen). Deze optie is beschikbaar zodra je binnen een jaar minimaal twee vooruitbetalingen hebt gedaan met een totale orderwaarde van meer dan €500. Wij raden aan al jouw aankopen via één centraal ReplaceDirect-account te doen en steeds met hetzelfde account in te loggen. Zo bouw je sneller een kredietlimiet op.
Bekijk voor meer informatie de voorwaarden of neem contact op met onze klantenservice.
Wanneer is mijn bestelling verzonden?
Bestelling die voor zes uur besteld zijn worden de volgende dag verzonden, mits op voorraad. Mocht er iets niet duidelijk zijn kijk dan op PostNL of neem contact op met onze klantenservice.
Feestdagen
Op onderstaande feestdagen is ons magazijn gesloten. Bestellingen geplaatst op deze data worden de eerstvolgende werkdag verzonden:
- Nieuwjaarsdag
- 1e en 2e paasdag
- 5 Mei (Bevrijdingsdag)
- Hemelvaartsdag
- 1e en 2e pinksterdag
- 24 December (open tot 16:00)
- 1e en 2e kerstdag
- 31 december (open tot 16:00)
Wat zijn de verzendkosten?
Bij bestellingen vanaf 100 euro betaal je geen verzendkosten. De verzendkosten voor bestellingen onder de 100 euro binnen Nederland zijn 4,95 euro*.
* = Bij betaling met acceptgiro rekenen wij € 1,50 aan betaalkosten bovenop het totaalbedrag.
Ik wil een klacht indienen
Vervelend dat je een klacht hebt over een van onze producten
of diensten. Door middel van ons contactformulier kun je een klacht
achterlaten. Binnen 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie.
Overige klachten
Is jouw klacht na contact met onze klantenservice niet verholpen? Dan kun je deze schriftelijk indienen bij ReplaceDirect. Omschrijf de klacht nauwkeurig en vermeld data en eventueel bestel- of artikelnummers. Zo kunnen we je het beste helpen. Stuur de klacht onder vermelding van je naam, adres en woonplaats naar:
ReplaceDirect
T.a.v. Afdeling klachten
De Voorde 17-19
5807 EZ - Oostrum
Nederland
Zodra de brief binnen is sturen we een ontvangstbevestiging. Een definitief antwoord ontvang je binnen zeven kalenderdagen na ontvangstbevestiging.
Zakelijk afnemer?
Indien je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Indien je als zakelijke klant niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kun je deze ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel.
Europees online geschillenplatform
Je kunt met uw klacht of geschil ook terecht bij het Europees online geschillenplatform.


Staat je vraag hier niet bij?
Heb je een specifieke vraag die niet beantwoord is? Geen zorgen! Ons team staat klaar om je verder te helpen. We doen ons best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.