

Veelgestelde vragen
Hoe kunnen we je helpen?
Heb je vragen over een product of bestelling?
Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op.
Bestellen
Is mijn product op voorraad?
Beschikbaarheid
Real time voorraad
Ons voorraadsysteem wordt continu bijgewerkt zodat we je optimaal kunnen bedienen. Real time voorraad noemen we dat. Wij vermelden bij elk product of het de volgende dag wordt geleverd of dat je even moet wachten.
De verklaring van de levertijden:
Op voorraad Voor 23.00u besteld, volgende dag geleverd. Wordt verwacht Indien de leverdatum bekend is, wordt deze vermeld Niet beschikbaar Levering op bestelling
Product niet voorradig?
Stuur ons een e-maill als een product wordt verwacht of niet voorradig is, dan sturen wij jou een e-mail wanneer het product weer op voorraad is.
Let op:
Levertijden willen wel eens veranderen. Meestal in je voordeel maar soms ook in je nadeel. Wij kunnen de veranderingen in levertijd helaas niet beïnvloeden. Om je toch van dienst te zijn bieden we je de mogelijkheid om te kiezen voor:
1) Deellevering
2) Een alternatief product (indien mogelijk)
3) Annuleren van de bestelling
4) Bestelling behouden en geduld hebben tot het product binnenkomt
Hoe bestel ik?
Bestelprocedure
Bij ReplaceDirect kun je makkelijk, snel en betrouwbaar producten bestellen en betalen. Je kunt ze onder andere via de rode zoekfuntie in het linkermenu vinden.
Nog nooit eerder besteld?
Heb je nog nooit eerder besteld? Dan volgen hier een aantal eenvoudige stappen.
Stap 1 - Een bestelling plaatsen
Als je op de button 'bestellen' klikt voeg je het betreffende artikel toe aan het winkelmandje. Er verschijnt dan een pop-up schermpje waar de inhoud van de winkelwagen wordt getoond. Je kunt klikken op 'verder winkelen', waarna het schermpje verdwijnt, of je kunt via de groene knop naar de winkelwagen gaan, waar je vervolgens kunt afrekenen.
Stap 2 - De winkelwagen
In de winkelwagen kun je de hoeveelheden van de artikelen nog wijzigen of producten uit de winkelwagen halen. Je kunt ook kiezen voor 'bezorgen' of 'ophalen'. Daarna klik je op 'Doorgaan met bestellen'. Wil je nog meer artikelen in de winkelwagen leggen, klik dan op de blauwe knop 'verder winkelen'.
Wil je het aantal van een besteld artikel wijzigen, of een artikel uit je winkelwagen halen, dan kun je dat ook in de winkelwagen doen. Je klikt opnieuw op 'doorgaan met bestellen' om naar stap 2 van de kassaprocedure te gaan.
Op elk moment in de winkelwagen kun je terug naar een vorige stap door op 'terug' te klikken.
Stap 3 - Voer je gegevens in
Op deze pagina vragen we om de standaard contactgegevens. De verplichte velden worden met een sterretje aangegeven. Velden die onjuist zijn ingevuld kleuren roze, velden die juist zijn ingevuld kleuren lichtgroen.
Je kunt hier onder meer aangeven of je een particuliere of zakelijke klant bent en of je de bestelling op een afwijkend adres wil laten afleveren. Voor zakelijke klanten is het mogelijk om het BTW nummer achter te laten. Hier wordt echter wel een controle op uitgevoerd waardoor de uiterste bezorgdatum kan afwijken.
Zodra je alle verplichte velden hebt ingevuld kun je doorklikken naar stap 3 via de groene knop. Let er wel op dat je bij het invullen van het telefoon nummer geen schuine streep zet.
Stap 4 - Betaalmethode kiezen
Op deze pagina vragen we je hoe je de bestelling wil betalen. Zie ook hetde betaalpagina op de klantenservice pagina. De bijbehorende kosten staan eveneens vermeld.
Nadat je de keuze hebt gemaakt klik je op de knop 'doorgaan met betalen'.
Stap 5 - Bestelling afronden
Na voltooiing van de betaling is de bestelling geplaatst en betaald (bijoverschrijvingdien je het bedrag vooruit aan ons over te maken, voordat we de bestelling definitief kunnen verwerken en uitleveren). Bij een juist geplaatste bestelling ontvang je van ReplaceDirect een orderbevestiging in je e-mailbox.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Bestelling wijzigen of annuleren?
Een foutje gemaakt tijdens het bestelproces? Dat kan gebeuren, toch? Je kunt het nog makkelijk uit je winkelwagentje halen. Zelfs als je het product komt afhalen in Beek en Donk kun je het aan de balie nog wijzigen.
Wanneer het bestelproces al is afgerond kun je het product helaas niet meer wijzigen of annuleren.
Wat staat er in mijn orderbevestiging?
Je ontvangt direct na het plaatsen van de online bestelling een orderbevestiging per e-mail. Hierin vind je:
- Het online ordernummer (bv. 201301283383)
- De betaalmethode en huidige status van de betaling.
- De contactgegevens (controleer deze direct om foutieve leveringen te voorkomen).
- Producten die je besteld hebt met het totaalbedrag.
- Onderaan deze orderbevestiging vind je een link naar de status van de order
Hoe gebruik ik een coupon code?
Kortingscodes
Iedere waardebon (kortingscode, actiecode en dergelijke) die wordt uitgegeven door ReplaceDirect (replacedirect.nl, replacedirect.be, replacedirect.de) is onderhevig aan de onderstaande voorwaarden. Door gebruik te maken van een kortingsbon stemt u in met deze voorwaarden:
1. Iedere kortingsbon is voorzien van een bepaalde code. Om deze code te kunnen gebruiken plaatst u de door u geselecteerde producten in het winkelwagentje. Op de "winkelwagen-pagina" klikt u vervolgens op de blauwe button die de tekst "Kortingscode invoeren" bevat. Hier vult u de code exact in zoals deze vermeld staat op de kortingsbon.
2. Het kan voorkomen dat een kortingsbon gekoppeld is aan een specifiek e-mailadres. In dat geval kan deze code enkel worden gebruikt in combinatie met het e-mailadres waarnaar de kortingsbon gestuurd is. U dient dit e-mailadres dan ook in te vullen bij uw bestelling.
3. De aard en toepassing van een aanbieding vind u in de uiting waarbij de kortingsbon is verstrekt. U kunt met deze bon geen korting krijgen op andere producten dan de producten waarvoor de betreffende kortingsbon geldt en die nader zijn omschreven in de uitingen waarin deze code is opgenomen.
4. De kortingsbon is geldig gedurende de bij de bon vermelde geldigheidsduur, met een maximum van één jaar. Na de vervaldatum kan een kortingsbon niet meer worden gebruikt.
5. Kortingsbonnen kunnen enkel tijdens het bestellen van artikelen worden ingezet. Ze kunnen niet met terugwerkende kracht worden ingeleverd of voor openstaande bestellingen worden gebruikt.
6. Kortingsbonnen zijn niet inwisselbaar voor geld.
7. Een kortingsbon wordt eenmalig verstrekt. In geval van verlies (bijvoorbeeld bij het per ongeluk wissen van een e-mail die een coupon bevat) vindt in geen geval vergoeding plaats.
8. Het is niet toegestaan kortingsbonnen te wijzigen of te vervalsen.
9. Iedere vorm van of poging tot fraude of andere niet toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van een kortingsbon ontzegd wordt.
10. Per bestelling kunt u maximaal één kortingsbon gebruiken.
11. Een kortingsbon moet in één keer worden besteed. Een eventueel restant komt te vervallen.
12. Een kortingsbon kan een minimum bestelwaarde hebben. Deze minimum bestelwaarde blijft ook geldig na het retourneren van artikelen. Deze waarde wordt bij de couponcode aangegeven.
13. Een kortingsbon kan gekoppeld zijn aan een maximum bestedingsbedrag.
14. Enkele merken of productgroepen kunnen uitgesloten zijn.
15. Kortingsbonnen zijn niet te gebruiken voor software en diensten
16. Voor alle acties middels een kortingsbon geldt op=op en maximaal 10 artikelen per klant.
17. Heeft u vragen of opmerkingen over het gebruik van kortingsbonnen of heeft u problemen met inwisselen dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
18. Couponcodes zijn niet te gebruiken voor software en diensten, zoals reparatie.
19. De kortingscode met € 5,- korting is alleen geldig bij minimale besteding van € 40,-
Ik kan mij product niet vinden
Staat jouw product niet op onze site, dan proberen wij hem voor je te vinden. Dit kan op twee verschillende manieren. Het is een specifieke klus dus het kan enkele dagen in beslag nemen.
Optie 1
Vul dit formulier in.
Optie 2
Maak een duidelijke foto van het te vervangen product en stuur deze op. Zo kunnen we je het beste helpen.
- Zorg dat de foto scherp is.
- Toon duidelijk het part of artikelnummer
- Maak een foto van zowel de voor als achterzijde.
Specifieke richtlijnen voor toetsenborden:
Toetsenborden zijn een ander verhaal. Om snel het juiste toetsenbord te kunnen adviseren, is het makkelijk om met onderstaande punten rekening te houden.
- Maak een duidelijke foto van de voor- en achterzijde van het toetsenbord, zodat de vorm goed zichtbaar is
- Toon duidelijk het part of artikelnummer, deze staat vaak aan de achterzijde van het toetsenbord
- Zorg dat we goed kunnen zien welke indeling je toetsenbord heeft. Let goed op in welke volgorde de letters staan. In Nederland wordt de QWERTY indeling het meeste gebruikt.
Kom je er niet uit? Bel ons dan even.
Hoe kan ik betalen?
Betaalmethoden overzicht
Je kunt bij ReplaceDirect.nl een keuze maken uit een breed scala aan betaalmethoden.
iDeal
Je rekent je aankoop meteen af en je betaalt veilig in je vertrouwde internetbetaalomgeving
Creditcard
Snel en veilig betalen met de Mastercard of Visa creditcard via een streng beveiligde SSL verbinding. Let op: Er zal een 3-D Secure Check worden uitgevoerd ter identiteitsbevestiging.
PayPal
Betalen met PayPal vindt plaats in een beveiligde online omgeving, vanaf de eigen bankrekening, de creditcard, of via het saldo van de Paypal rekening.
Bankoverschrijving
Bij een bankoverschrijving maak je eerst het orderbedrag zelf over op de aangegeven rekening van onze betalingsprovider Adyen. Dit kan het eenvoudigst met internetbankieren van je bank. Let wel, wanneer je van deze betaalmethode gebruik maakt, kunnen wij de bestelling niet binnen 24 uur bezorgen. Dit heeft te maken met vertragingen die in de betaling plaatsvinden.
Pay by mail
Vooruitbetalen via mail. Bestel en ontvang een e-mail met de orderbevestiging en betaallink. Je keert daarna eenvoudig terug in onze beveiligde betaalomgeving en betaalt vooruit via iDeal, PayPal, creditcard of bankoverschrijving. Op werkdagen voor 23:00u betaald? Dan ontvang je de eerstvolgende dag jouw bestelling.
Kopen op rekening
ReplaceDirect verleent enkel krediet aan rechtspersonen (bedrijven en instellingen). Op rekening kopen is mogelijk voor bedrijven en instellingen middels een bestedingslimiet dat automatisch groeit met de omzet die wordt ondergebracht bij ReplaceDirect.


Staat je vraag hier niet bij?
Heb je een specifieke vraag die niet beantwoord is? Geen zorgen! Ons team staat klaar om je verder te helpen. We doen ons best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.